گزارش برنامه دربند آشیانک غرق آباد 93/2/19 + تصاویر

راهنما : سید احمد باب الحوائجی

سرپرست : آقای حسین مسافری

گزارش :

روز جمعه ساعت 5:45  تعداد 34 نفربا یک دستگاه مینی بوس و دو دستگاه سواری  از همدان حرکت کردیم .ساعت 8:45 به پارک غرق آباد رسیدیم . پس از صرف صبحانه ساعت 9:00 به روستای "آشیانک" رسیدیم . پس از ده دقیقه حرکت به سمت دره آشیانک را آغاز کردیم . در دره نهری آب جاری بود که از چشمه ای در بالا دست جاری می شد . منظره زیبا و چشم نوازی را همراه با گونه های گیاهی منحصر به فرد و عطری که از یک گیاه زیبا پراکنده شده همراه با صخره های زیبا که هربیننده را یاد آفریننده  را که در چنین مکانی هیچکس تصور چنین طبیعت بکری را نمیکرد تحسین میکرد و ذکر( فتبارک الله احسن الخالقین) را به زبان می آوردو سر به سجده میگذارد .

مسیر را ادامه دادیم . داخل دره ای بسیار تنگ و زیبا با نهر آب شدیم به آبشار بسیار زیبا رسیدیم و دست به سنگ شدیم و تمامی گروه از آن گذشتند ، و وارد دشت دیگری شدیم . یک ساعت بعد به چشمه نهر آب رسیدیم . حدود 20 دقیقه استراحت و مشغول خوردن تنقلات شدیم و بعد از حرکت به سوی دره های باریک و زیبا شدیم. (این دره با گونه های گیاهی و صخره ای هربیننده ای رامتحیر میکند ).

دره را به سمت خط الراس ادامه دادیم و به دره سمت چپ تغییر جهت دادیم و وارد دشتی شدیم. پس از گذشت از آن از دره ای پهن که مانند دره ناندل درجبهه شمالی دماوند رسیدیم و پس از عبور ازآن به با لای دره رسیدیم و از آنجا روستای پلنگ آباد نمایان شد مانند نگینی که درختان انار در میان گرفته است نمایان شد.نیم ساعت سرازیری را طی و به روستا رسیدیم و در مسجد این روستا برای استراحت و نماز وارد شدیم.(مسجدی بسیار زیبا با طاق قوس)

یاد آوری میکنم که از روستای آشیانک تا پلنگ آباد یک ساعت برنامه گلگشتی میباشد و این برنامه را در بهار و پاییز میتوان اجرا کرد .

ساعت 14:30 با مینی بوس به سمت روستای آشیانک حرکت کردیم . این مسیر خاکی و حدود 10 کیلومترمی باشد.

با تشکر

عبارت داخل تصویر

سمیرا عیسی پور
۱۳۹۳/۰۲/۲۳ ۱۹:۵۲
سلام یاران عزیز روز ولادت حضرت علی (ع) را به همه شما تبریک میگم روز مرد و پدر را هم به آقایان گروه تبریک میگم در پناه امام علی موفق باشید خدا برای خانواده هاتون شما رو حفظ کنه تصاویر زیبایی گذاشتید ممنون لذت بردم همیشه در پناه ایزد منان خوش و خرم و سربلند باشید
حسین هستم یک مسافر
۱۳۹۳/۰۲/۲۴ ۰۰:۴۳
تشکر از همه همنوردان که در این برنامه کمال همکاری داشتند.
شیما
۱۳۹۳/۰۳/۰۳ ۱۱:۰۳
سلام وخسته نباشی خدمت همه عزیزان خیلی خوشحال بودم که بعداز مدتها کنارشما بودم ممنون اززحمات تک تک شما بابت این برنامه ی قشنگ وبه یادماندنی