گزارش صعود به قلل اشتران کوه 93/3/14

14 خرداد 93

سرپرست برنامه : آقای رضا شریفی

به نام خدا

پس از هفته ها تمرین در کوه های همدان به قصد صعود قله اشتران کوه را کرده و پس از هماهنگی های لازم روز سه شنبه با گرفتن وسیله نقلیه با توجه به نفرات انتخاب شده حرکت را شب با جمع شدن در میدان امام زاده عبد ا... به طرف مقصد مورد نظر روستای طیون واقع در 2 کیلومتری شهرستان ازنا آغازکردیم.ساعت 4 صبح با گذشتن از شهر های ملایر ، بروجرد و درود به روستای طیون رسیدیم و 2 ساعت در مسجد روستا استراحت کردیم. ساعت 6 صبح همگی پس از جمع آوری وسیله ها و وزن کشی کوله ها همگی به طرف پناهگاه گل گل حرکت و با گذشتن از مسیر ها و دره ها و ابتدای یال و سپس در ساعت 8:40 به پناهگاه رسیدیم. گروه با وجود سنگینی کوله ها و بی خوابی شب قبل روند خوبی داشت.

تصمیم بر این شد که در اطراف پناهگاه در کنار چشمه مشغول به استراحت و صبحانه شویم. ساعت 10 صبح بود که به طرف پناهگاه چال کبود حرکت و با گذشتن از یال قاطر کش ساعت 12 ظهر به پناهگاه چال کبود رسیدیم . با توجه به شلوغی منطقه و نبودن جا چادر ها را برپا نمودیم. سپس تصمیم بر این شد که نفرات به دو گروه مجزا تقسیم و به طرف قله حرکت نمائیم.

پس از خوردن غذا گروه اول آقایان اکبری – مسافری- علافچی –صالحی –مهر پویا و خانم ها اکبری و بیات از طرف قله گل گل به سرپرستی آقای امیر اکبری راس ساعت 13 به طرف قله گل گهر حرکت نمودند و با پیمودن مسیر و سنگنوردی تیقه های گل گل راس ساعت 15 همگی قله گل گهر را صعود و پس از گرفتن عکس یادگاری و دیدن قله های اطراف و دریاچه گهر به طرف پایین حرکت کردیم و راس ساعت 16 همگی صحیح و سالم به پناهگاه چال کبود رسیدیم.

گروه دوم :

رضا شریفی علی عظیمی – ایمان مرادی – میثم مریانجی وحید رسولی و یونس زندی ساعت 13:30 بود که همگی به طرف قله سنبران حرکت کردیم و با توجه به برف موجود در منطقه مجبور به صعود از طریق یال شدیم. راس ساعت 14:50 همگی به قله رسیدیم و پس از گرفتن عکس بر روی قله سنبران به طرف پایین حرکت کردیم و ساعت 17 به پناهگاه چال کبود رسیدیم.

دو گروه پس از رسیدن به منطقه همگی استراحت کردیم و شب را ر آنجا سپری کردیم.تصمیم بر این شد که فردا صبح جهت صعود دوباره نفرات به قله ها راس ساعت 6 آماده حرکت شوند.

صبح راس ساعت 5 همگی بیدار شدند و با خوردن صبحانه گروه اول که روز قبل  قله گل گهر را صعود کرده بودند با عوض کرن جهت مسیر خود یعنی قله سنبران راس ساعت 6:30 از منطقه خارج و به طرف قله حرکت نمودند.ضمنا گروه کوهنوردی شرکت گاز که  به سرپرستی آقای مهدی توقیری حضور داشتند با گروه ما حرکت نمودند. سپس همگی به قله رسیده و بعد از گرفتن عکس یادگاری همگی به طرف پایین حرکت نمودند و ساعت 9:30 به منطقه چال کبود رسیدند.

سرپرست سنبران آقای امیر اکبری

نفرات : آقایان  حسین مسافری – مجید عظیمی – صادق معر پویا -  جواد صالحی – سعید شهابی و خانم ها اکبری و بیات و تیم شرکت گاز 5 نفر

گروه دوم که روز گذشته سنبران را صعود کرده بودند همراه با نفرات قبلی خود راس ساعت 6:30 از منطقه خارج و ساعت 7:30بود که با گذشتن از تیغه های گل گل ه قله گل گهر رسیدیم .عکس یادگاری گرفتیم و همگی به طرف پایین حرکت کردیم و ساعت 8:30صبح بود که به جان پناه رسیدیم.

تمام نفرات گروه بعد از جمع آوری وسایل و خوردن کمی تنقلات ساعت 10:30 صبح همگی به طرف پایین از طریق یال قاطر کش حرکت نمودیم.ساعت 12 بود که به پناهگاه گل گل رسیدیم .

منطقه پناهگاه خیلی شلوغ بود . خیلی از گروه های کوهنوردی شهرستان ها خصوصا فراخوان عمومی استان خرم آباد منطقه را رنگارنگ نموده بود . و با وجود شلوغی منطقه کمی در کنار چشمه استرا حت کردیم . سپس به طرف پایین حرکت نمودیم . ناهار را در مسجد خوردیم و به سمت همدان حرکت کردیم و ساعت 20 به همدان رسیدیم

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر

منصوره حق شناس
۱۳۹۳/۰۴/۰۲ ۱۷:۰۳
درودبرشمادوستان عزیزم خداقوت!عکسا گزارشتون بسیارعالی ودیدنی بودخوشبحالتون غصه خوردم که باشما نبودم.همیشه برفرازباشیدعزیزان