برنامه صعود زمستانه توچال 1394/10/24
بنام خدا
گزارش صعود زمستانه قله توچال

با سلا م

در شب جمعه تاریخ 24/10/1394 ساعت 21 تعداد 16 نفر از اعضای گروه یاران به قصد صعود قله توچال به ارتفاع  3964 متر توسط یک دستگاه مینی بوس عازم تهران شدیم .ساعت 4 بامداد جمعه 25 /10/ 1394 در منطقه در بند مشغول آماده شدن برای صعود بودیم که یک تن از  خانمهای گروه  به اعضا ملحق  شد  و با تعداد 17 نفر صعود را آغاز نمودیم.

در هوای خنک صبحگاهی و در تاریکی سحر در کوچه پس کوچه های در بند در کنار دوستان با دلی شاد آغازی خوب بود برای روزی زیبا .

ساعت 7:50 دقیقه  صبح بود که قدم به داخل پناهگاه  شیر پلا گذاشتیم و مشغول تناول شدیم .ساعت 8:45 صبح بعد از خروج از پناهگاه شیر پلا در هوایی آفتابی و همراه کمی باد سرد صعود به سوی قله را آغاز نمودیم .

ساعت 11:20 دقیقه در هوایی ابری همراه باد تقریبا شدید وارد پناهگاه مرحوم امیری شدیم . پناهگاه شلوغ و مثل همیشه تاریک بود .تا جایی که تعدادی از دوستان مجبور شدند بیرون از پناهگاه مشغول خوردن تنقلات  شوند ،هر چند که دوستان عزیز هلال احمر  گروه ما و بقیه کوهنوردان را از صعود به قله به خاطر هوای ابری و باد شدید منع کردند و تقریبا همه به سمت پاییت راه سپار شدند ولی گروه ما با سماجت زیاد عازم قله شدیم.

در طول مسیر هوا سرد تر ، باد هم شدیدتر و بر اندازه ابرها هم اضافه شد ، ساعت 14:25 دقیقه بود که که بعنوان آخرین نفر گروه وارد پناهگاه تقریبا خالی سر قله توچال شدیم . بعد از صرف نهار و چایی که دوستان زحمت  آماده کردنش را کشیده بودند ، ساعت 15 مسیر برگشت را از سمت تله کابین تئچال آغاز نمودیم هوا هم کم کم رو به بهبود رفت نت جایی که کنار تله کابین اصلا باد نداشتیم .

از ایستگاه 7 تا ایستگاه 5 توچال را با تله کابین پیمودیم و از ایستگاه 5 مسیر را پیاده به سمت ولنجک ادامه دادیم . ساعت 5:40 دقیقه عصر جمعه بود که به ولنجک رسیدیم و ساعت 6:15 در پارکینگ توچال سوار مینی بوس شدیم و همگی از یک صعود سالم و خوب شادمان بودیم.

ساعت 1:30 دقیقه صبح شنبه در میدان امامزاده عبداله همدان از یکدیگر خداحافظی کردیم و همگی به سمت منازل خود رهسپار شدیم .

جا دارد در اینجا از همه همنوردان عزیز که مرا در این برنامه تحمل کردند تشکر کنم .