گزارش برنامه جنگل نوردی خلخال به اسالم 95/02/31
تاریخ اجرای برنامه:۹۵/۲/۳۱ تا۹۵/۳/۲
سرپرست برنامه:آقای مهدی مشفق
گزارش برنامه به قلم : خانم فاطمه تركمان

یکی از زیباترین مسیرها در بین کوهنوردان و طبیعت گردان پیمایش مسیری با نام اسالم به خلخال یا خلخال به اسالم است.علت اینکه این مسیر اکثرا از سمت خلخال به اسالم انجام میگیرد به خاطر سختی و شیب کمتر راه می باشد.
طبق تقویم گروه روز سی و یک اردیبهشت ماه ساعت هفت صبح بر طبق قرار قبلی در مکان امام زاده عبدالله گرد هم آمدیم و بعد از قرار دادن کوله پشتی ها در مینی بوس و جایگیری افراد که در این برنامه پانزده نفر بودیم اقدام به حرکت به سمت خلخال اردبیل نمودیم. شهرستان خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد و دارای آب و هوای کوهستانی می باشد. طول مسیر را با شوخی های دوستان و تماشای زیبایی های مسیر با لذت تمام به اتمام رساندیم و بعد از طی حدود ده ساعت ، حدود ساعت شش عصر به خلخال رسیدیم. برای شب مانی به تفرجگاه اندبیل در هفت کیلومتری شهر خلخال رفتیم.به علت سرد بودن هوا سریعا چادرها را برپا نمودیم و به تهیه شام و استراحت پرداختیم.
صبح روز بعد، بعد از سلام به اولین روز خرداد،صبحانه را صرف نموده وحدود ساعت هشت صبح برنامه پیمایش آغاز نمودیم.ابتدای مسیر تا حدود یک ساعتی دارای شیب نسبتا تندی بود.بعد از آن مسیر مالرو و سر پایینی بود که به علت ریزش باران بسیار گل بود و ما را وامیداشت تا آهسته و کند قدم برداریم. مناظر زیبای اطراف و روستاهای زیبایی که در مسیر قرار داشت ما رو وادار میکرد تا پیوسته دوربین به دست مشغول گرفتن عکس های یادگاری و زیبا از اطراف و طبيعت زيباى منطقه باشیم. پیمایش مسیر را بصورت یکسره همراه با استراحت هاى مستمرر و كوتاه ، و صرف تنقلات تا ساعت سه و نیم بعدظهر انجام دادیم و بعد از یافتن مکانی مناسب برای ناهار و شب مانی دوباره چادر ها را برپا کردیم. شب خاطره انگیزی را با وجود دوستان عزیز در کنار آتشی که حلاوت و گرمی دو چندانی را در بین همنوردان ایجاد کرده بود گذراندیم...
صبح روز بعد که مصادف بود با نیمه شعبان روز بهتری را برای خود رقم زدیم و بعد از کمی دویدن در اطراف جنگل و رودخانه و انجام نرمش ،صبحانه را با اشتهاي بهترى صرف نموده و کوله ها را جمع كرديم . ادامه مسیر همچون روزهای قبل پر بود از زیبایی.حدودا چند ساعتی پیمایش داشتیم و ادامه مسیر را به علت کمبود وقت با نیسان طی نمودیم که این قسمت لذتی وافر برای ما داشت...
بعد از طی مسافتی با نیسان به اسالم رسیده و ناهار را در آنجا خوردیم و برای برگشت به همدان سوار مینی بوس مان شدیم و عصر در ساحل زيباى گيسوم غروب آفتاب را نظاره گر بوديم و در آخر براي ساعت چهار صبح همدان بودیم.

اى كاش قلب ما
مي خفت بى هراس
بر گيسوان درهم نمناكت
اى كاش
تمام خيابان هاى شهر
جنگل بود ...

اعضاء و مهمان هاي محترم در اين برنامه :
خانم ها : ندا پاشايي ، سميرا رضايي ، فاطمه تركمان
آقايان : على كلاميان ، حسين شايسته ، عباس جعفرى ، فرشاد سحاب خزايى ، سجاد محمدى ، اسماعيل سلطانى ، كمال عرفانيان ، سيداحمد باباالحوائجى ، داوود بهشتى ، محمود مرادى ، هادى پرچمى و مهدى مشفق