گزارش برنامه قله دائم برف 92/10/12

به نام یزدان پاک

گزارش برنامه قله دائم برف

12و13 دی ماه 1392

میهمانان این برنامه آقایان علیرضا گوهریان، سید مصطفی حسینی و حسن نعمتی از گروه ایثاروهمچنین آقای پوریا بوجاریان و بنده وحید محمودی از گروه یاران

پس از هماهنگیهای لازم بین نفرات حاضر، در روز پنج شنبه 12/10/1392 با یک دستگاه تاکسی به روستای برفین رفتیم. ساعت 11:40 دقیقه به آن مکان رسیدیم و بلافاصله شروع به حرکت کردیم. به دلیل بارشهای خوب چند روز گزشته مسیر برف زیادی به خود گرفته بود و یک برف کوبی سنگین در انتظارمان بود.

قله دائم برف با ارتفاع 3450متر از قلل اصلی خط ارأس الوند محسوب میگردد، که بین قله قزل ارسلان و کلاغ لان قرار دارد. این قله از روستای وهنان، از سمت جان پناه قزل ارسلان و همچنین از سمت کلاغ لانه هم صعود می شود. اما مسیر اصلی دائم برف که مختص به این قله است از روستای برفین(امام زاده کوه) می باشد که پس از پشت سر نهادن کوچه باغ های برفین در جنوب غرب روستا یالی وجود دارد که کم کم ارتفاع گرفته و مستقیم به سوزنیهای دائم برف و سپس به آن قله خطم می گردد.

بعداز 2 ساعت برف کوبی دقایقی استراحت کردیم و دوباره به راه افتادیم. به بالای یال که رسیدیم قله قزل ارسلان با صلابت و زیبایی از دور چشم نوازی می کرد. نزدیک به غروب آفتاب و سردتر شدن هوا بود، ما هم کم کم دنبال مکانی مناسب برای برپا کردن چادرهایمان بودیم. پس از حدود 5 ساعت و نیم برف کوبی ساعت 17 به مکانی مناسب رسیده و با بیل برف جای چادرهایمان را درست کرده و آنها را برپا نمودیم.

بعد از کمی استراحت مشغول گرم کردن غذا شدیم و به دلیل نخوردن نهار، شام را با اشتهاتر صرف کردیم. بعد از شام هم تعریف کنان برای مصرف روز بعدمان مقداری برف آب کردیم.

صبح ساعت 7:30 بیدار شدیم و ساعت 9:30 از پیش چادرها به سمت قله راه افتادیم. کل مسیر را از روی خط ارأس پیمودیم و خوشبختانه با هیچ یک از بهمن ها درگیر نشدیم. همچنین دست و پنجه نرم کردن با سنگهای سوزنی مسیر لذت صعود را دوچندان میکرد. هرچند هوا مقداری سرد بود اما بسیار صاف و بدون لکه ای ابر.

ساعت 13:50 دقیقه بود که بر فراز قله دائم برف ایستادیم و چند عکس یادگاری گرفتیم سپس به سمت پایین فرود آمدیم .

ساعت 16 به چادرهایمان رسیده و مشغول جمع کردنشان شدیم. پس از بستن کوله پشتیهایمان ساعت 16:45 به سمت روستا سرازیر شده و ساعت 19 در برفین این برنامه به اتمام رسید.

با تشکر از دوست عزیزم آقای گوهریان ودیگر دوستان که با حضورشان در این برنامه بنده را خوشحال و دلگرم نمودند.