گزارش و تصاویر صعود به قله دالاخانی 30 آبان 93
شنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۳
2 نظر
1924 بازدید

صعود به قله دالاخانی (سنقر)

جمعه 30 آبان 93

سرپرست برنامه : آقای رضا شریفی

معرفی منطقه :

نام قله : دالاخانی یا سهیل

منطقه صعود : شهرستان سنقر واقع در کرمانشاه

ارتفاع از سطح دریا 3350 متر

نام دالاخانی از نظر معنی به معنای عقاب میباشد. منطقه دالاخانی دارای یک پناهگاه و چندین مسیر صعود میباشد.واز نظر پوشش گیاهای دارای " گون و بادام کوهی "و از نظر پوشش حیوانی دارای" بز کوهی یا همان کل " میباشد.از نظر آب هم چندین چشمه در منطقه وجود دارد که مهمتریبن آن چشمه کنار پناهگاه میباشد.

گزارش صعود:

روز جمعه مورخه 30 آبان 93 پس از هماهنگی های روز قبل تعداد 33 نفر با یک دستگاه مینی بوس و سه دستگاه سواری ساعت 5:30 از میدان امام به طرف منطقه سنقر حرکت کردیم.پس از پیمودن راه قروه از سمت روستای وینسار به سمت شهر سنقر رفتیم و به سنقر رسیدیم.

از آنجا به سمت روستای قوری چای حرکت کردیم.روستای قوری چای در فاصله 10 کیلومتری سنقر قرار دارد.به روستا رسیدیم و بعد از جمع آوری وسایل راس ساعت 8 صبح به سمت پناهگاه حرکت نمودیم.ساعت 11:30 به ابتدای مسیر پناهگاه رسیدیم. به علت ضیق وقت تصمیم بر این شد که مستقیما قله را صعود کنیم.

همگی به سمت قله حرکت نمودیمو ساعت 12:30 تعداد 29 نفر از اعضای گروه موفق به صعود قله شدند. پس از گرفتن عکس و استراحتی کوتاه به سمت پایین حرکت نموده که با پیوستن 4 نفر از اعضای گروه در 100 متری قله مسیر بازگشت را ادامه دادیم.پس از پیمودن مسیر در منطقه ای مشغول صرف ناهار شدیم . بعد از صرف ناهار به سمت روستا حرکت کردیم.ساعت 15:30 بود که همگی به روستای قوری چای رسیدیم. برنامه در ساعت 18:00 در همدان به پایان رسید.

ضمن خست نباشید به تمام اعضای گروه که در این برنامه شرکت نمودند.

خادم همه بچه های گروه

برنامه بسیار عالی بود.به امید سلامتیه تمامی اهل ورزش وطبیعت
منصوره حق شناس
۱۳۹۳/۰۹/۱۹ ۰۷:۳۴
.درودبرشما دوستان عزیزم وباتشکرفراوان ازشیرمردیاران آقای شریفی!ممنونم ازبرنامه بسیارخوب وعالیتون همیشه برفرازوسرفراباشید