گزارش و تصاویر دوچرخه سواری : تتکابن - درفک ا مهر 94

هـر کجا وقت خـوش افـتـاد همانجاست بـهـشـت

دورخ  از تیــــرگی  بـخت  درون  تـــــو  بــود

گـردرون تـیــره نـباشد هـمه دنیــــاست بـهـشـت

با سلام خدمت یاران گرامی ؛گزارش مختصری از برنامه اجرا شده را به سمع شما عزیزان میرسانم.

موضوع برنامه :دوچرخه سواری

مبداء ومقصد: تتکابن-درفک

کل کیلومتر طی شده :96کیلومتر

کل تایم مفید رکابزدن :9 ساعت و 25 دقیقه

تاریخ اجراء برنامه : 2 و 3 مهرماه 94

اجراء برنامه توسط:آقایان حسین مسافری و سعید حیدری

چهارشنبه 1 مهر 94 :ساعت 23(11شب) همدان را به مقصد تتکابن (رحمت آباد) ترک و ساعت  3:45 دقیقه بامداد پنج شنبه 2 مهر به تتکابن رسیدیم .تا ساعت7صبح به استراحت وصرف صبحانه ومرتب کردن وسایل پرداخته وسپس حرکت خود را آغاز کردیم.

با توجه به اینکه مسیر در روی نقشه چندان واضح وگویا نبود،به ناچار از افراد محلی پرس وجو میکردیم که البته چندان دقیق(چه از نظر مسافت وچه از نظرتایم)نبودند.ولی کلیات مسیربرایمان مشخص شد.بعداز پشت سر گذاشتن روستاهای سندس،انارکول،چله بر،دشتویل،راجعون،دفراز،استخرگاه،پلنگ دره،رشی،و سی دشت؛در سمت چپ راه ،جاده ای  خاکی خود نمایی میکرد که روستاهای نورالعرش وناوه ودرفک را رهنمون بود.لازم به توضیح است که تا سی دشت وابتدای دوراهی؛ مسیر آسفالته بود ودر صورتی که مسیر آسفالته را قصد ادامه دادن داشته باشید به دیلمان منتهی میشوید.(بعضی از روستاهای یاد شده از جاده اصلی فاصله داشته وما فقط تابلوهای راهنما را مشاهده میکردیم) تا ابتدای دوراهی حدود 22کیلومتر طی کرده بودیم ؛ولی با توجه به زیبایی مسیر وهمچنین سنگینی وسربالایی بودن راه؛ توقفهای مکرر داشتیم و این موضوع باعث از دست داد زمان شده بود .

بعد ازطی حدود20کیلومتردیگر ؛با توجه به نزدیک شده غروب وهمچنین نوید گروهی گردشگر مبنی بر اینکه" تا درفک 2ساعت دیگر راه باقی مانده است"،چادر را در نزدیکی روستای اربناب برپا کرده وبه استراحت و گپ پرداختیم.

کیلومتر طی شده : 42 کیلومتر                                    تایم مفید رکابزدن :  5  ساعت و 25  دقیقه

جمعه 3 مهر 94 : ساعت  5:30 بیدار وبعداز صرف صبحانه وجمع کردن وسایل حرکت خود را در ساعت 8آغاز کردیم. شیب زیاد وهمچنین سنگلاخی بودن مسیرباعث شده بود که سرعتمان به حد اقل کاهش پیدا کند.بالاخره بعد از یک ساعت تلاش وطی 6کیلومتر مسافت ؛به کاسه درفک رسیدیم.جای همه دوستان خالی ،حدود 2ساعتی را به استراحت ولذت بردن از مناظر سپری کردیم ودر نهایت راه بازگشت را در پیش گرفتیم.

ساعت 16:00در تتکابن ونقطه شروع  بودیم واین برنامه راهم با کسب تجربیاتی جدید به پایان رساندیم.