گزارش صعود قله علم کوه از مسیر گرده آلمانها 19-6-93

گزارش صعود قله علم کوه از مسیر گرده آلمانها

19 شهریور 1393

سرپرست برنامه : آقای داود بهشتی

ساعت2:30 بعداز ظهر روز 19 شهریور به همراه چهار تن از دیگر اعضا گروه یاران همدان به قصد صعود قله علم کوه از مسیر گروه آلمانها به طرف رودبارک به راه افتادیم. ساعت5 عصر به کرج رسیده و بعد از آن جاده چالوس را در پیش گرفتیم. به علت ترافیک سنگین جاده چالوس ساعت 3 صبح روز 20 شهریور به قرارگاه ونداربن رسیدیم. شب را در محوطه قرارگاه خوابیده و ساعت 8 صبح بعد از صرف صبحانه،به آرامی به طرف سرچال به راه افتادیم و ساعت 5 عصر به پناهگاه سرچال رسیدیم. منطقه نسبتا خلوت بود و فقط سه گروه در پناهگاه بودند.

شب را داخل پناهگاه به صبح رساندیم و باطلوع آفتاب بیدار شده و بعد از خوردن صبحانه و بستن کوله حمل و بجا گذاشتن دیگر وسایل داخل پناهگاه ،ساعت 8 صبح به طرف علم چال  به راه افتادیم و ساعت10:30به علم چال رسیدیم و مجددا" از آنجا یال شانه کوه را در پیش گرفته و پس از حدود یک ساعت به ابتدای گرده رسیده و شروع به صعود کردیم.

هوا کاملا خوب و آسمان آفتابی بود.به غیراز ما دو گروه دیگر نیزدر مسیر بودند که یکی از آنها جلوتر از ما و گروه دیگر تقریبا همراه ما بودند.

صعود را ادامه داده و بدون هیچ مشکلی سه رکابی و پنج رکابی را پشت سر گذاشتیم و یواش یواش به منطقه ای رسیدیم که آفتاب کمتر به آنجا می تابید وباعث شده بود برفی که در هفته های قبل باریده بود همچنان روبروی مسیر باقی بماند و کار ،را تاحدی مشکل کند از طرف دیگر،به گروه دوم رسیده بودیم. این گروه تمام مسیر را بازدن کارگاه و حمایت کردن نفرات صعود می کردند و این دو عامل باعث شد حرکت ما کند شود.

پس از عبور از کنار سنگ سماور آخرین قیف را نیز پشت سر گذاشته و ساعت 5 عصر به قله رسیدیم.کمی استراحت کرده و پس از خوردن مواد غذایی که همراه داشتیم به طرف سیاه سنگ به راه افتادیم. هوا روبه تاریکی می رفت وما راه زیادی پیش رو داشتیم.نیمه های مسیر بازگشت از سیاه سنگ هوا کاملا تاریک شده بود و ما ادامه مسیر را در تاریکی طی کرده و سر انجام با همراهی خوب نفرات ساعت 9 به علم چال رسیده و یکسره به طرف پناهگاه سرچال به راه ادامه دادیم و ساعت 11 به پناگاه رسیدیم.

شب را در پناهگاه خوابیده و صبح روز22 شهریور پس از جمع کردن وسایل وخوردن صبحانه حدود ساعت 10 به طرف قرارگاه ونداربن حرکت کردیم. ساعت 1ظهر به قرارگاه رسیده و پس از صرف نهار سمت همدان براه افتادیم.

نفرات شرکت کننده در برنامه:آقایان

عبارت داخل تصویر

منصوره حق شناس
۱۳۹۳/۰۸/۰۲ ۲۰:۰۵
درود برشماخداقوت موفق باشید.
شیوا محمدی
۱۳۹۳/۰۸/۰۲ ۲۲:۵۶
سلام وخسته نباشید خدمت دوستان یارانی تصاویر وگزارش بسیار عالی بود همیشه در فراز و سرافراز باشید.خداقوت
ایمان مرادی
۱۳۹۳/۰۹/۰۷ ۲۲:۵۴
سلام ودرودبر همه طبیعت دوستان بخصوص یارانی های عزیز.بنده به عنوان نفر شرکت کننده در این برنامه از اقای داوود بهشتی دوست عزیزم و اقایان سید باب الحوایجی امین وعرفان عزیز عرض تشکر دارم .جا دارد از زحمات اقای امین رشیدی برای تمامی زحماتی که در این سایت میکشن تشکر ویژه داشته باشیم
هوشنگ کولیوند
۱۳۹۴/۰۷/۱۷ ۱۹:۱۰
درود بر شما /گزارش بسیار بی حال نوشته شده بود با انکه صعود و فرود خوبی داشتید .
امین عبدلی
۱۳۹۵/۰۱/۲۳ ۲۳:۳۵
با احترام \r\nبنده به عنوان یکی از همنوردان این برنامه از جناب آقای داوود بهشتی بسیار سپاسگزارم ، لذا ایشان در هفته قبل از برنامه با اعضای گروه یاران قله علم کوه را صعود کرده بودند و تنها به خاطر ما که از آن برنامه به علت مشغله جا مانده بودیم ، این برنامه را تدارک دیدند . \r\nبا توجه به اینکه همه اع