گزارش و تصاویر صعود علم کوه 31 مرداد 94 (دیواره و گرده)
جمعه ۰۳ مهر ۱۳۹۴
2 نظر

گزارش و تصاویر صعود علم کوه (دیواره و گرده آلمانها)

31 مرداد 94

سرپرست برنامه : آقای داود بهشتی

بعد از ظهر پنجشنبه 31 مرداد 94 به همراه 26 نفر از اعضای گروه توسط یک دستگاه مینی بوس و چهار دستگاه سواری به طرف کلاردشت و رودبارک به راه افتادیم.

ساعت 3 صبح روز جمعه به قرارگاه کوهنوردی ونداربن رسیدیم. از آنجا که درهای قرارگاه بسته بود ، در داخل خودرو ها و محوطه بیرون قرارگاه استراحت کرده و ساعت 8 صبح بعد از صرف صبحانه و تحویل کوله ها به مسئول مربوطه جهت حمل با قاطر به طرف سرچال به راه افتادیم . ناهار را کمی بالا تر از سنگ کشتی صرف کرده و در نهایت ساعت 3 بعد از ظهر به پناهگاه سرچال رسیدیم. شب را در داخل پناهگاه مانده و ساعت 5 صبح روز 2 شهریور به طرف علم چال حرکت کردیم . چون از پناهگاه سرچال کوله ها را با خود به همراه داشتیم ، سنگینی کوله ها باعث شد سرعت حرکتمان کمی کند شود و ساعت 8 صبح به علم چال رسیدیم . پس از کمی استراحت و صرف صبحانه به همراه 22 نفر از اعضا به طرف یال شانه کوه و مسیر گرده آلمانها حرکت کردیم که ساعت 9:30 ابتدای مسیر گرده بودیم.

در طی مسیر تمام مکانهایی که نیاز به حمایت با طناب بود با کمک تعدادی از نفرات ثابت گزاری شده و حمایت نفرات توسط طنابچه 5 میل و گره پروسیک انجام گرفت. صعود نفرات با سرعت نسبتا خوبی انجام می شد و فقط حضور یک گروه در جلو ما باعث شد کمی وقت بیشتری صرف کنیم و در نهایت ساعت 5:30 به قله علم کوه رسدیم.

کمی استراحت کرده و پس از صرف مواد غذایی که همراه داشتیم مسیر برگشت را از سمت سیاه سنگ به پیش گرفتیم و ساعت 9 شب به محل چادر ها در علم چال رسیدیم. شب را درچادر ها به صبح رساندیم .

صبح روز یکشنبه 3 شهریور 94 بنده و هفت نفر دیگر از اعضا در منطقه ماندیم و بقیه نفرات به سرپرستی جناب آقای عظیمی بطرف سرچال و آز آنجا به قرارگاه ونداربن و در نهایت به همدان به راه افتادند.

نفرات مانده در علم چال روز یکشنبه را به استراحت پرداخته و با دو نفر از بچه ها که قرار بود دیواره را صعود کنیم هماهنگی های قبل از صعود را انجام داده و وسایل مورد نیاز را آماده کرده و کمی زود تر از شبهای قبل خوابیدیم.

سحرگاه روز دوشنبه از چادر ها به طرف دیواره به راه افتادیم و پس از پیمودن یخچال و گل سنگ های قبل از دیواره ساعت 8 صبح ابتدای مسیر هاری روست بودیم و شروع به صعود کردیم.در نهایت ساعت 9 شب به همراه 2 همطناب عزیز آقایان پرچمی و صالحی به قله علم کوه رسیدیم و از همانجا مسیر برگشت را از سمت سیاه سنگ ادامه دادیم.ساعت 3 صبح به محل چادر ها رسیدیم و بعد از کمی خواب و استراحت صبح روز سه شنبه مورخ 5 شهرور 94 وسایل را جمع کرده و به طرف پایین به راه افتادیم . بعد از ظهر به قرارگاه ونداربن و از آنجا بطرف همدان حرکت کردیم.

با تشکر از تمامی عزیزانی که با حضورشان بنده را یاری نمودند و عزیزانی که در گروه مقدمات برنامه را فراهم آوردند.

ارادتمند شما داود بهشتی

افرین بر بلند قامتان یاران همیشه بر فراز باشید
داود بهشتی
۱۳۹۴/۰۷/۰۳ ۱۸:۴۰
تشکر می کنم از آقایان پرچمی. مشفق. صالحی و محرری که در این برنامه به بنده بسیار کمک کردن.