گزارش و تصاویر صعود دیواره لجور 27 تیر 93
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
2 نظر

گزارش و تصاویر صعود دیواره لجور (استان مرکزی)

27 تیر 93

سرپرست برنامه : آقای پوریا بوجاریان

نفرات حاضر در برنامه : آقایان مهدی خاوری ، میلاد غفوری ، کاظم حیدری

................................................................

به نام خدا

آغاز سخن : خدایا در کلبه حقیرانه خود چیزی دارم که تو در عرش کبریایی خویش نداری !!! آری ، من همچو تویی دارم و تو همچون خودی

با هماهنگی های لازم که در همان روز پنجشنبه 4/26 با دوستان داشتم توانستیم با جمع کردن وسایل لازم و تطابق برنامه ها یمان با هم ساعت 14:30 از همدان حرکت کنیم مسیر که کاملاً برای اکثر سنگنوردان وکوهنوردان محرز می باشد جاده اراک بعد از توره منطقه ای زیبا که همه کوه های آن مانند ستونی عظیم در میان دشتهای اطراف سربرافراشته اند و در میان آنها کوه و دیواره لجور یک نما و ابهت خاص دیگری دارد . ساعت 17 پای کار بودیم و با آماده شدن جهت مسیر کوهپیمایی که حدود نیم ساعت بطول انجامید و برداشتن آب مورد نیاز بدلیل اینکه هم  منطقه آب ندارد هم  گرمای شدیدی در انتظارمان بود حرکت کردیم .بنده جلو می رفتم و بنا به  اظهار دوستان که گفتند مسیر عادی از یال سمت چپ می باشد بنده تصمیم گرفتم که مسیر سمت راست که کمی هم دست به سنگ داشت برویم ساعت  18:25به جانپناه رسیدیم . تصمیم داشتم که اگر بشود روی مسیر فراز تلاشی بزنیم ولی دیر رسیده بودیم و کم کم داشت هوا تاریک می شد ولی باز برای یک تمرین بعد از خوردن یک نوشیدنی و تنقلات با لوازم فنی مورد نیاز به پای مسیر فراز برویم . ساعت 19:15 صعود خود را در قالب یک کرده 3 نفره روی مسیر آغاز کردیم بنده بصورت سرطناب می رفتم و میلاد وسط و مهدی ته طناب صعود خود را تا طول سوم 3 ادامه دادیم شب شده بود وبنده نظر بر این داشتم که همان تا طول سوم تلاش کنیم  بدلیل اینکه هم باد داشتیم و هم شب شده بود همچنین اگر ادامه می دادیم حدوداً برای ساعت 3 صبح پایین بودیم از همان جا فرود ریختیم و ساعت 9:30 جانپناه بودیم . با خوردن شام و برنامه ریزی برای فردا که تصمیم براین شد همان مسیر فراز تا طول آخر برویم خوابیدیم . روز جمعه مورخ 4/27 با خوردن صبحانه و هندوانه ای که آقا کاظم آورده بود ( دستش درد نکنه !!! ) ساعت 7:45 صعود را روی مسیر فراز آغاز کردیم . مسیر فراز از دید بنده بعنوان اولین تلاش روی دیواره لجور و محک زدن نفرات می تواند آیتم خوبی باشد و بعضی از قسمت های مسیر  بخصوص طول 4 به 5 که کلاهک دارد به این درجه افزوده است . به هر حال با تلاش تیم ساعت 11:30 انتهای مسیر بودیم و از همان جا اقدام به فرود کردیم و تنها چیزی که در صعود ما را اذیت کرد گرمای شدید و تشنگی به قدری که با برگشت به جانپناه سریع وسایل را جمع کرده و بطرف پایین آمدیم ساعت 14:30 پای ماشین بودیم. طبق نظر دوستان که از نفرات اراکی پرسیده بودند همان پای کوه طرف راست جاده هم چشمه بود و هم جایی سرسبز برای نشستن به آنجا رفتیم و از چشمه به قدر کمبود آبی که داشتیم تا توانستیم آب خوردیم و ناهار مختصری هم پای رودخانه با زدن تنی در آب میل کردیم بعد از استراحت مسیر برگشت را پیش گرفتیم . ساعت 19 بود که با سلامت کامل تیم به همدان رسیدیم . در پایان از دوستان عزیزهمراه تشکر و قدردانی بعمل می آورم به خصوص آقای غفوری که با آوردن وسیله نقلیه کار ما  را راحتتر کردند.

پیام : هرگز امید را از کسی سلب نکن شاید این تنها چیزی باشد که دارد....!!!!