گزارش و تصاویر صعود به قله کازبک (کشور گرجستان) 12 مرداد 93
سه شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۳
2 نظر

گزارش و تصاویر صعود به قله کازبک (گرجستان)

توسط دو تن از اعضای گروه

آقایان علی عظیمی و سید احمد باب الحوائجی

به نام او که پروردگار زیبایهاست

ساعت 8 صبح یکشنبه 12 مرداد ماه 93 با یک دستگاه اتوبوس به همراه 38 نفر عازم کشور ترکیه شدیم. 3 صبح دوشنبه وارد ترکیه و سپس از کنار کوه ارارت، که خود نمایی می کرد گذشتیم؛ که ما را برای صعود به فرازان دعوت می کرد. سیر کوهستانی مانند جاده چالوس را طی کرده به مرز گرجسیان وارد شدیم نیمه شب دوشنبه مراحل گمرکی را طی کرده به شهر باتومی رسیدیم. (باتومی شهری با جاذبه های گردشگری بسیار) و ما در آنجا استراحت کردیم.

ساعت 12:20 دقیقه سه شنبه به طرف تفلیس پایتخت گرجستان حرکت کردیم. مسیر مانند شمال ایران بسیار زیبا و چشم نواز بود. شب به تفلیس رسیدیم. روز چهارشنبه به گردش در شهر پرداختیم.

صبح جمعه ساعت 6 با دستگاه ون و به تعداد 18 نفر به به مدت تقریبا 2 ساعت و مساحت 150 کیلومتر به روستای کازبک رسیدیم و از روستا با ماشین های جیپ ژاپنی به مدت 45 دقیقه مسیر سخت و پر پیچ و خم و سربالایی را مساحت 7 کیلومتر طی کرده و به کلیسایی در بالای روستا رسیدیم. تمامی مناظر بسیار زیبا بود و ما را به تحسین آفریننده زیبایی ها سوق می داد.

پس از صرف صبحانه در همان محل به سرپرستی آقای نعمت اله اخضری  به مسیر ادامه دادیم. مسیر نرمال را با تراورس به طرف پناهگاه ادامه دادیم تا به چشمه آبی رسیدیم. جهت استراحت و خوردن نهار به علت کندی حرکت ستونی و وقت کم، از سرپرست اجازه گرفتیم به همراهی عظیمی و بنده و تحسینی و فرهی به سرعت میسر یخچال را طی کرده. مدت 1:30به محل یخچال رسیدیم

یخچال انباشته شده بود از یخچال های بلور به مدت هزاران سال. پناهگاه از دور معلوم بود. پس از محاسبه وقت و هوای بد و بدون راهنمای محل ناچار به بازگشت شدیم چون همراهان ما در پایین منتظر ما بودند؛ مسیر بازگشت را به سرعت طی کردیم و به آنها رسیدیم.

ساعت 10:10 به هتل رسیدیم و فردا صبح عازم کشور ارمنستان زیرا که ویزای ما مدتش بسیار کوتاه بود.

صعود به قله آراگاتس

28 نفر همراه به دو دستگاه ون به سر پرستی های مهدی چیت سازیان ساعت 6 صبح به سوی قله آراگاتس به مساحت 300/79 کیلومتر تا پای دریاچه آراگاتس (فرودگاه قدیمی برق) رسیدیم. پس از صرف صبحانه در کنار دریاچه حرکت کردیم از مسیر غربی به ارتفاع 3450 متر به  یکی از قله های آن رسیدیم سپس ادامه دادیم به قله 3890 متر رسیدیم. سرپرست برنامه به صرف نهار همگی را دعوت کرد. اما حس یارانی ما را به ادامه قله بعدی سوق داد به ناچار آقای عظیمی و فرهی و مینایی به قله 4000 متری صعود کردند و بنده در معیت آقای اخضری سرپرست برنامه ماندم.

مسیر برگشت پاکوب بود و بسیار راحت اما منظر زیبا و علفزارها و سنگهای زیبا چشم ما را نوازش می کرد و دریاچه از بالا چشم انداز زیبایی داشت. سپس طی 2 ساعت به سرعت به دریاچه رسیدیم و بصرف نهار و چای پرداختیم و سپس همان مسیر طی کرده، ساعت 7 بعدازظهر پای اتوبوس رسیدیم و حرکت بسوی مرز ایران آغاز نمودیم.