گزارش و تصاویر قلل علم کوه 27-5-93 (گرده آلمانها)
پنجشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳
4 نظر

گزارش و تصاویر قلل علم کوه  (گرده آلمانها)

27 مرداد 93

سرپرست برنامه : آقای رضا شریفی

حال به گزارش کل صعود می پردازیم

پس از هماهنگی های لازم و اجرای برنامه های متفاوت که طی ماه های اول سال تا   مرداد 93 و تمرین های خاص جهت اجرای برنامه  قرار شد از مسیرهای متفاوت که در بالا به آن اشاره نمودیم بپردازیم.

شرح حال برنامه:

طی چند جلسه هماهنگی با اعضاء گروه و هیئت مدیره قرار تیم بر این شد که شب 27/5/93 ساعت 10 بطرف مقصد حرکت نماییم. پس از بررسی کامل اعضاء و گروه بندی نفرات ساعت 10 شب 16 نفر اعضاء در میدان امام زاده عبداله جمع و پس از بدرقه اعضاء گروه با یک دستگاه مینی بوس بطرف رودبارک حرکت نمودیم و پس از پیمودن مقصد و تاخیر 4 ساعته، ساعت 10 صبح روز 28/5/93 به قرارگاه رود بارک رسیدیم. متاسفانه به  علت دیر رسیدن به محل از وجود قاطرهای حمل بار باز ماندیم و گروه مجبور شد که کلیه وسایل شب مانی و وسایل فنی و امکانات صعود خود را حمل نمایند کلیه کوله ها سنگین بود این بود که پس از جمع آوری و 2 ساعت وقفه بطرف بالا حرکت نمودیم و حدودا1:30 بعد از ظهر  بود که مسیر را طی نمودیم که اول سنگ کشی باران کل گروه را مجبور به پناه بردن در زیر سنگ کشی کرد و گروه هم مجبور به استراحت شد . هم زمان مناسبی شد که بچه ها ناهار را صرف نمایند و پس از 1 ساعت استراحت بطرف بالال حرکت نمودیم .  ساعت 6 عصر بود که به سرچال رسیدیم و سرچال به علت مساعد نبودن حال چند نفر از بچه ها مجبور به شب ماندن در پناهگاه سرچال شدیم. صبح روز بعد همگی اعضاء گروه ساعت 4:30 صبح از پناهگاه خارج و پس از پیمودن مساحت بین سرچال و علم چال ساعت 7 صبح بود که به علم چال رسیدیم . پس از خوردن صبحانه مختصر و جمع آوری وسایل راس ساعت 8 صبح همگی به اتفاق یک نفر مهمان از شهرستان بروجرد بطرف گرده حرکت نمودیم . پس از پیمودن و تراورس کردن مسیر شانه کوه به اول گرده رسیدیم.  پس از پیمودن مسیرهای اول صعود به اول  سه رکابی رسیدیم و از آنجا تیم بچه های دیواره را مشاهده نمودیم و به آنهایک خسته نباشیدگفتیم. و پس از پیمودن  سه رکابی و دو رکابی و تک رکابی به اول سنگ سماور و پس از آن به سنگ سجاف زیر قله رسیدیم. راس ساعت 1 ظهر بود که همگی به  قله علم کوه رسیدیم همگی سالم و خوشحال از صعود به هم تبریک و خسته نباشید گفتند. پس از خوردن نهار در روی قله و عکس گرفتن به طرف یال شاخک و از آنجا بطرف پناهگاه سیاه سنگ و از آنجا به طرف قله سیاه سنگ  ها حرکت نمودیم.وپس از پیمودن مسیر سیاه سنگ بطرف یاش حرکت نمودیم ساعت 18:30 بعداز ظهر بود که علم چال رسیدیم.

یک تیم از بچه های گروه به سرپرستی آفای بهشتی ساعت 8 شب بطرف سرچال حرکت نمودن که پس از پیمودن مسیر ساعت 10 شب به پناهگاه سرچال رسیدند و مجبور به استراحت و شب ماندن در پناهگاه شدند.

و بقیه بچه های گروه در منطقه علم چال مجبور به استراحت و شب ماندن شدند. صبح روز بعد روز پنجم 29/5/93 کلیه اعضاء گروه ساعت 6 صبح بیدار و راس ساعت 6:30 صبح پس از جمع آوری کلیه وسایل خود بطرف پایین پناهگاه سرچال حرکت نمودیم و ساعت 9 صبح بود که به بقیه بچه های گروه در سرچال ملحق شدیم و پس از خوردن صبحانه راس ساعت 9:30 صبح بطرف پایین حرکت نمودیم و پس از پیمودن مسیر راس ساعت 15:00 همگی گروه به طرف همدان حرکت نمودیم که پس از گذاراندن مسیر  جاده چالوس و  ساوه راس ساعت 4 صبح بود که به همدان رسیدیم  جا دارد که از زحمات بی شائبه  شیرمرد گروه آقای داوود بهشتی که در این برنامه زحمات زیادی را کشیده قدر دانی شود.

نفرات شرکت کننده در برنامه:

1- رضا شریفی ( سرپرست برنامه)

2- داوود بهشتی

عبارت داخل تصویر

منصوره حق شناس
۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ۱۸:۲۶
درود برشما دوستان عزیزم واقعا خسته نباشید عکسا وگزارش بسیارعالی بود باتشکرازاقای شریفی شیرمرد همیشه پیروز یاران واقای بهشتی وهمه عزیزان شرکت کننده دراین برنامه!بایاری شما دوستان این برنامه خاطره انگیز شد همیشه برفرازوسلامت باشید.
عبداله گودرزی
۱۳۹۳/۰۶/۲۴ ۰۰:۴۷
کمال تشکر از تک تک بچه های خوب و با صفای همدانی مخصوصا گروه یاران همیشه شاد و سلامت باشید سلام مخصوص خدمت آقایان شریفی و بهشتی برسانید
مهدی خاوری
۱۳۹۳/۰۷/۰۲ ۱۸:۳۸
تبریک به تمامی بچه های گروه انشاعلاه صعودهای برون مرزی وباتشکر از سرپرست سربلند یاران اقای شریفی عزیز
داود بهشتی
۱۳۹۳/۰۷/۰۸ ۰۰:۳۰
همه شما عزیزان مخصوصا آقایان شریفی و گودرزی و همچنین خانم حق شناس نسبت به بنده لطف دارید. امیدوارم بشود برنامه های بهتر و بیشتری در کنار شما عزیزان اجرا کنیم