گزارش برنامه آموزش کوهپیمایی در زمستان 92/10/27

عنوان برنامه : آموزش کوهپیمایی در زمستان

مکان : منطقه پیست اسکی تاریک درّه

سرپرست و مدرّس : آقای پوریا بوجاریان

تعداد نفرات شرکت کننده : 20 نفر ( 16 نفر آقا  و  4  نفر خانم  )

ضمن عرض درود حضور همه همنوردانی که در برنامه آموزشی روز جمعه حضور بهم رسانده بودند گزارشی خلاصه وار را بدین شرح برای شما بازدیدکنندگان محترم ارائه می نمایم .

روز جمعه مورخ 27/ 10 /1390 با شرکت 20 نفر از نفرات گروه ساعت 6:40 از میدان به طرف گنج نامه حرکت کردیم نقطه قوّتی که در این برنامه حائز اهمّیت بود حضور نفرات جدید گروه دراین برنامه که به نوعی آموزشی هم تلقی می شد بود. برنامه خود را با پیمایش از درّه تاریک درّه به پیست اسکی آغاز کردیم در میانه راه سه نفر از نفرات به دلیل زمان کم تصمیم به برگشت گرفتند . ساعت 10 به پیست اسکی رسیدیم که متاسفانه می خواستیم از امکانات پناهگاه استفاده نماییم ولی نشد و اینجا جای بسی تأسف دارد که پناهگاهی که روزی متعلق به اسکی بازها و کوهنوردان بوده است هم اکنون به محلی شبیه کافه و .... گردیده و امیدواریم در آینده نه چندان دور این اوضاع روبه بهبودی سوق پیدا کند  . تا ساعت 10:30 مشغول صرف صبحانه روی تراس پناهگاه در شرایط هوایی مناسب شدیم و بعد به محلی حدوداً 300 متر بالاتر از پناهگاه برای برپایی کلاس رفتیم . کلاس رسماَ در ساعت 11 با حضور 14 نفر از دوستان آغاز شد و اگر بخواهم شمایی از مطالبی که گفته شد نام ببرم عبارتند از : کوله و نحوه کوله کشی ، نحوه صعود و فرود روی برف و برفچال ، تراورس ، استفاده از کلنگ وباطوم ، پوشاک زمستان ، تغذیه و مبحث مهّم بهمن شناسی و راهای مقابله با آن مورد بررسی و ارائه حضور نفرات قرار گرفت کلاس تا ساعت 13 ادامه داشت و طبق نظر دوستان مطالب سریع بدلیل وزش کمی باد جمع آوری شد و به طرف پایین حرکت کردیم ساعت 15:30 برنامه در گنج نامه به پایان رسید. در فرجام سخن از حضور همه دوستان به خصوص آقای محّمد رضا شریفی که مربّی بلامنازع بنده بوده و هستند و  همیشه با حضور خود موجبات دلگرمی و خرسندی ما را فراهم می کند تشکر می نمایم .