گزارش برنامه صعود به قله پریشان قروه 93/3/23

جمعه 93/3/23

سرپرست برنامه : سرکار خانم حقشناس

معرفی منطقه :

منطقه حفاظت شده بدر و پریشان در موقعیت جغرافیایی n3502e47a6  در بین استان های کردستان و کرمانشاه واقع است . اکثر دامنه ها پوشیده از گیاهان معطر و چند ساله هستند. از جمله منطقه بدر و پریشان که منطقه ای کوهستانی است و کوه های صخره ای ، دره های کم عمق و ارتفاعات بهم پیوسته تشکیل یافته است که دامنه تغییرات ارتفاعی آن بین 2000 تا 3298 متر متغیر است.

گونه های جانوری:

بز کوهی ، روباه ، گرگ ، شغال ، گراز، خرگوش ، لاکپشت ، مار، مامولک ، جغد، کلاغ نوک سرخ، کبک، و...

گونه های گیاهی :

گون ، مرزه ، انواع لاله ها ، نخود سیاه ، گیاهان علفی چند ساله ،  ریواس ، نسترن وحشی ، کنگر فرنگی ، شقایق ، و انواع دیگر....

معرفی کوه پریشان :

کوه پریشان در جنوب شرقی شهرستان قروه واقع شده است . برای رسین به دامنه این کوه ، با حرکت از شهرستان قروه ، ابتدا 10 کیلومتر از مسیر جاده همدان طی میشود.

سپس به سمت راست تغیر مسیر داده و پس از عبور از روستاهای میهم اولیاو سفلی ، ولی آباد و نعمت آباد به دانه کوه پریشان میتوان رسید.

این کوه از چهار قله صخره ای تشکیل شده است که بلند ترین آن قله پریشان میباشد که از دور مانند کوهانهای شتر (دو کوهانه) نمایان است و ارتفاع آن 3100 متر میباشد.و صخره های آن از ارتفاع 2800 متری شروع و تا قله ادامه دارد.

گزارش برنامه:

با هماهنگی هایی که از قبل در جلسه گروه به عمل آمد ، 21 نفر از اعضاء گروه یاران ساعت 5:30 صبح جمعه 93/3/23 از میدان امام با یک دستگاه مینی بوس و یک سواری راهی منطقه بکر پریشان شدیم.ساعت 8:00 به روستای زیبای پای کوه رسیدیم و پس از نیم ساعت پیاده روی به جان پناه رسیده و مشغول صرف صبحانه شدیم . ساعت 9:10 برای صعود به راه افتادیم . چند تن از اعضاء به اتفاق آقای شریفی در مسیر صخره ای مشغول به صعود قله شدند و بقیه از مسیر نرمال و مقداری دست به سنگ شدن در مسیر بسیار زیبا و دیدنی ساعت 11:00 بر فراز قله قرار گرفتیم . تنها گروهی که در منطقه حضور داشت گروه کوهنوردی آرش همدان بود. پس از کمی استراحت و گرفتن عکس یادگاری به طرف پایین حرکت کردیم . در مسیر برگشت از صخره های بسیار شیب دار ریزشی و خطرناک عبور کرده و همه اعضاء در سلامت کامل در ساعت 13:40 به جان پناه رسیدیم و مشغول صرف ناهار در آرامش کامل شدیم . سپس ساعت 15:00 به طرف ماشین ها حرکت کردیم . با اینکه با دیدن این همه زیبایی همه به وجد آمده بودن و دوست داشتیم مدت بیشتری را آنجا سپری کنیم . راه بازگشت را پیش گرفتیم و ساعت 16 سوار ماشینها شده و منطقه را ترک کردیم . این برنامه ساعت 17:30 در میدان امام به پایان رسید و روزی خوش برای ما به یادگار گذاشت.

از این که سرپرستی این برنامه نصیب من شد بسیار خوشحام و از همه عزیزان شرکت کننده در این برنامه کمال تشکر را دارم .

امیدوارم به همه خوش گذشته باشه . همیشه بر فراز باشید .

خواهر کوچک شما منصوره حقشناس

تصاویر برنامه :

نام
ایمیل
متن نظر
عبارت داخل تصویر

منصوره حق شناس
۱۳۹۳/۰۳/۲۵ ۱۲:۱۷
باسلام خدمت همه عزیزان یارانی امیدوارم همگی سالم وشادباشیید درکنار شماخیلی خوش گذشت ازاقای رشیدی کمال تشکررادارم ممنون بابت عکسای زیباوانعکاس گزارش.باسپاس فراوان ازاقای شریفی و بقیه عزیزانی که دراین برنامه‌ مارو یاری کردن .پیروزباشید.
علیرضا رستم زاده
۱۳۹۳/۰۳/۲۵ ۱۹:۵۵
سلام بنده هم به نوبه ی خودم از سرپرست گروه خانم حق شناس و دیگر اساتید محترم تشکر و قدردانی میکنم..r
حسین هستم یک مسافر
۱۳۹۳/۰۳/۲۵ ۲۳:۴۵
برنامه خیلی خوبی بود و با سرپرستی خوب خانم حق شناس عالی برگزار شد ممنون
امین رشیدی
۱۳۹۳/۰۳/۲۶ ۱۸:۴۰
سلام . برنامه خیلی خوبی بود. از سرپرست برنامه بابت مدیریت خوب برنامه تشکر میکنم. زنده باد یاران