گزارش صعود به قله دماوند ۹۷

تیر ماه 1397

جبهه غربی

به نام خدا.
گزارش صعود به قله دماوند(جبهه غربی)

در چهارشنبه شب مورخه 97/4/20اعضای صعود کننده به سرپرستی ج حبیب رضایی و همراهان آقای رضا محمدی وخ بهکام و ج مهدی جدیدی وعلیرضاترابی از میدان امام زاده عبداله با بدرقه جمعی از دوستان یارانی. ج آقای شریفی واقای محرری وبابالحواعجی. در ساعت 22/40رهسپار تهران شدیم که 3/50صبح بود که به فدراسیون شهر پلور رسیدم واستراحت کوتاهی در آنجا کردیم وبا هماهنگی با خورد بر های مستقر در فدراسیون به ابتدای قله که محوطه به نام پارکینگ بود  رفتیم ومختصر خوراکی میل نمودیم ودر ساعت 7/20 حرکت خود رابه سمت پناهگاه سیمرغ با نام خدا شروع کردیم. هوای عالی ومطبوع همراه با نسیم ملایمی میوزیدبه جلوتر که میرفتیم عظمت وجلال دماوند بیشتر خودنمایی میکرد خداروشکر و سپاس که نفسی وتوانی دادی که قدر وبزرگیت را در گوشهای از این خلقت به شکر وسجده سر فرود بیاوریم خداوندا سپاس ؛ شوق رسیدن به ارتفاع وقله عظمی در وجود یکایک همنوردان به جوش می آمد  که قابل وصف نبود ساعت 11/30 به پناهگاه رسیدیم و استراحت ومختصر غذای صرف نمودیم. وبرای ادامه برنامه به مشورت نشسیم اجازه خواستم که به قله صعود کنیم تا ساعت مناسب وتوان وشوق داریم که آقای رضایی دستور دادن که فردا صعود کنیم قرار شد مسیر کوتاهی روپیمایش کنیم وبا محیط هم هوا شویم  وبه این کار ساعتی پرداختیم عصر به پناهگاه برگشتیم در آنجا چندین کوهنورد از استانهای مختلف بودن وبه صرف شام استراحت پرداختیم  ساعت 5صبح بودکه بلند شدیم مختصر ملزومات خوراکی برداشتیم وبا نام ویاد خدا به طرف قله حرکت کردیم کم کم مسیر سخترواکسیژن کمتر میشد مسیر را از راه شن اسکی وسخت جبهه غربی انتخاب نمودیم  ودر ساعت 10به قله رسیدیم. سخت بود ولی با توکل بخدا رسیدیم ؛ شکر خداو سجده وفرود آمدن به عظمتش واجب بود از این بالا دنیا شکل غرور خاصی به  هر کسی میدادوگرفتن عکس هم شوقی وحال دیگری داشت با دوستان عکسهای یادگاری در روی قله گرفتیم وبعد از ساعتی به طرف پناهگاه از همان مسیر برگشتیم شوق عجیبی در وجود دوستان میشد از چهرهایشون دید ساعت 13بود که از مسیر سوزنیها گذشتیم وبه پناهگاه رسیدیم استراحتی کردیم وساعت 4به سمت پارکینگ حرکت کردیم 5بود سوار خودرو شدیم ودر راه مسیر از دشت لاله زار عکس گرفتیم ولختی هم در آنجا بودیم به فدراسیون رسیدیم سوار ماشین شدیم  وبعد هم به طرف همدان رهسپار شدیم صعود خود را به بام ایران به پایان رساندیم جا داشت از زحمات همه دوستان یارانی ج شریفی. محرری.عظیمی.بابالحواعجی همه وهمه عزیزان یارانی تشکر کرد تجربه وحمایت این عزیزان شوق و حرکت را در ما شکوفا کرد از زحمات ج حبیب رضایی عالی که تجربه ایشان وسرپرستی توانمدشون ما را به سوی قله هدایت نمودن واراده وتوان خ بهکام   عالی ونیرو بخش بود برای ما که خدا قوت به عظم واراده خواهر بزرگوارم. خدا رو شکر که با ارادت هم نوردان عزیزم این مهم با موفقیت به سرانجام رسید وتبریک به همه یارانی های عزیزم