گزارش و تصاویر بازدید از آبشار تله زنگ 18فروردین 94

گزارش برنامه  بازدید از آبشار تله زنگ

18 الی 20 فروردین 94

سرپرست برنامه : آقای داود بهشتی

صبح روز سه شنبه 18 فروردین 94 در میدان امامزاده عبد الله همدان گرد هم آمدیم تا  برنامه زیبا و به یاد ماندنی یعنی آبشار تله زنگ را اجرا کنیم. طبق هماهنگی های قبلی و باتوجه به تعداد نفرات یک دستگاه مینی بوس هماهنگ شده بود .ساعت 8:30 همدان را به مقصد درود ترک کردیم.ساعت 12:00 به ایستگاه درود رسیدیم.

کمی در سالن ایستگاه استراحت کردیم و سپس به پارکی جهت صرف ناهار رفتیم .ساعت حرکت قطار 15:30 بود . در پارک مشغول ناهار شدیم. سپس ساعت 15:30 سوار قطار شدیم و درود را به مقصد روستای تله زنگ ترک کردیم. قطار خوب و تمیزی بود و دارای صندلی های اتوبوسی بود!!! مسیر دارای زیباترین چشم اندازهای طبیعی بود .

مسیری سه چهار ساعته  که زیباترین چشم اندازهای رودخانه و جنگل و دشت و پل و تونل و روستا را از پنجره قطار نظاره گر بودیم . بلاخره ساعت 19:00 به روستای تله زنگ رسیدیم.وسایل را داخل خانه ای که قبلا هماهنگ شده بود گذاشتیم و حدود یک ساعتی را در کنار رود دز که واقعا زیبا بود گذراندیم .سپس به سمت خانه رفتیم و مشغول تدارک شام شدیم.غذا های مختلف و متنوع که همه در یک سفره چیده شد و دور هم صرف کردیم و شب به یاد ماندنی را گذراندیم.

صبح روز بعد پس از صرف صبحانه ای مفصل ساعت 6:30وسایل اضافی را به پاسگاه تحویل دادیم وبا چند کوله حمله سبک کوهپیمایی را به سمت آبشار آغاز کردیم .

در مسیر شاهد مناظر زیبایی از جمله چشمه ها و نخل ها بودیم .پس از کمی پیمایش به رود خانه ای رسیدیم که در برنامه های سال های گذشته عبور از آن  به سختی صورت میگرفت ولی امسال شاهد کم آبی این رود خانه بودیم.

سپس به روستای شوی رسیدیم . کمی استراحت کردیم .یکی از دوستان دفتر و خودکار برای بچه های روستا آورده بود که بین چند کودک توضیع و باعث خوشحالی کودکان شد.

توصیه ما به گردشگران آن است که اقلامی مانند نوشت افزار ، وسایل ورزشی (توپ ، لباس ورزشی ، کفش و...) را همراه خود ببرند تا بین بچه های روستایی توزیع نمایندباید در نظر داشت هدایایی این چنینی کودکان معصوم را بسیار خوشحال میکند. سپس مسیر را به سمت آبشار ادامه دادیم. هرچه بیشتر پیش میرفتیم مناظرزیباترو سرسبزی را نظاره گر بودیم.

به انتهای دره رسیدیم. در قسمتی از مسیر نیز مجبور به عبور از پرتگاهی بودیم که بوسیله سیم بکسل ، برای آن حمایت ایجاد شده بود . برگشت از این مسیر ، ابهت و هیجان خود را بیشتر نشان می دهد آن هنگام که در طی مسیری حدود سی چهل متری از یک دیواره عمودی در بالای دره ای عمیق ، هیچ حمایتی ندارید به جز چند جای پا و دست تراشیده شده در این دیواره و سیم بکسلی که سال هاست برقرار است.

پس از عبور از این مسیر ساعت 11:30 به آبشار اول رسیدیم. کسانی که برای اولین بار به این آبشار آمده بودند بسیار هیجان زده بودند . منطقه اطراف و پای آبشار شِوی ، بسیار زیبا و چشم نواز است و علاوه بر آبشار اصلی با طی مسافتی  روبه بالا می توان به آبشار دیگری به نام آبشار دوم رسید.در منطقه دوستان در اختیار خود بودند .

ساعتی  مشخص شد که برای صرف ناهار گرد هم آییم.ناهار را کنار آبشار دوم صرف کردیم.

در مسیر بازگشت

سپس ساعت 15:00 مسیر بازگشت را درپیش گرفتیم.در مسیر بازگشت از سرچشمه آبشار که بسیار زیبا بود بازدید و عبور کردیم.سپس به پایین در بازگشتیم وبه طرف روستا رفتیم.ساعت 20:00 به روستای تله زنگ رسیدیم .وسایل را ازپاسگاه تحویل گرفتیم وبرای استراحت و صرف شام به منزل رفتیم. کمی استراحت کردیم و مشغول درست کردن شام شدیم. شام را دور هم صرف کردیم. حرکت قطار فردا به مقصد درود ساعت 16:30 بود که فرصتی پیش آمد از تونل قطار داخل روستا بازدیدی داشته باشیم. و گشتی هم در روستا بزنیم.

روز خوبی را سپری کردیم . ناهاررا در منزل صرف کردیم و بعد از جمع آوری وسایل و بستن کوله ها در ایستگاه منتظر قطار شدیم.ساعت 16:30 روستای تله زنگ را به سمت درود ترک کردیم.

با این که در مسیر رفت مناظر را دیده بودیم باز هم برایمان جذاب و دیدنی بود. این مسیر دارای 98 تونل میباشدو چشم انداز های زیبایی دارد.سپس ساعت 21:00 به درود رسیدیم . در آنجا مینی بوسی که هماهنگ شده بود منتظر مابود . سپس به سمت همدان حرکت کردیم . شام را در رستورانی در بروجرد صرف کردیم.ومسیر را به طرف همدان ادامه دادیم. ساعت 1 بامداد به همدان رسیدیم و برنامه به پایان رسید.