صعود به قله ازاد کوه شهریور 96

گزارش و تصاویر صعود به قله 4335 متری آزاد کوه

18 و 19 شهریور 96

سرپرست برنامه : آقای محمود مرادی

قله آزادکوه با ارتفاع ۴۳۷۰ متر به عنوان سومین قله مرتفع البرز مرکزی (بعد از دماوند و خلنو) می‌باشد . این قله در نزدیکی روستای کلاک واقع شده و مسیر نرمال صعود به این قله می‌باشد. روستای کلاک در استان مازندران قرار دارد

روز پنجشنبه 17 شهریر 96 تعدادی از اعضای باشگاه کوهنوردی یاران در میدان امامزاده عبد الله برای صعودی دیگر گردهم امدیم . ساعت 21:30 از همدان به سمت جاده چالوس حرکت کردیم بعد از گذشتن از کرج، در جاده چالوس به پل زنگوله رسیدیم و از آنجا تغییر مسیر داده و بعد از گذشتن از روستاهای کمربُن، نِسن و پیل‌نور، به میناک رسیده و از ۱۵ کیلومتری یوش در جاده فرعی  و به روستای کلاک رسیدیم. به علت ترافیک و نقص فنی خودرو ساعت 11:20 در منطقه بودیم .

بعد از تقسیم وسایل و چادر ها ساعت 12:10 حرکت را از روستای کلاک آغاز کردیم . نمای صخره ای و فنی قله از روستا مشخص بود . بعد از گذشت 3 ساعت به محل مناسبی در انتهای دره رسیدیم و چادر ها را برقرار کردیم.

اکثر تیم‌ ها این قله را دو روزه صعود می‌کنند و از آنجایی که ما تصمیم گرفته بودیم این قله را یک‌ و نیم روزه صعود کنیم، بدون اتلاف وقت، ساعت 15:40 به سمت قله حرکت کردیم .

هوا صاف و عالی بود و یک صعود خوب را می‌طلبید. منطقه بسیار زیبا و سرسبز هر کسی را به وجد می‌آورد. برخلاف میل باطنی مجبور بودیم برای صعود قله مسیر را ادامه دهیم . در مسیر ابرهای زیبایی بالا می امدند و منظره ای چشم نواز از خستگی ما کم میکرد .

همچنین منظره غروب افتاب بسیار زیبا و دیدنی بود. ساعت 18:30 به قله زیبا و با شکوه آزاد کوه رسیدیم

ابرها حسابی بالا آمده بودند و منظره غروب آفتاب زیبا تر شد بعد از گرفتنن چند عکس یادگاری و استراحت روی قله ساعت 19:00 به سمت چادر ها حرکت کردیم . همچنان در مسیر اعضا مشغول عکاسی از منظره ای زیبا بودند و هر چه زمان میگذشت ابر ها بالا تر می امدند . نزدیک چادر ها بودیم و کم کم هوا تاریک شد لمس رطوبت مه در تاریکی بسیار لذت بخش بود . ساعت 20:40 به چادر ها رسیدیم . شب را استراحت کردیم

صبح ساعت 7:10 به سمت روستای کلاک حرکت حردیم و برنامه  ساعت 10:15 با صرف صبحانه درمنطقه ای سرسبز و کنار رودخانه نزدیک  روستا به پایان رسید