گزارش صعود به قله دماوند اسفند 96

گاهی کمی آن سوتر، گرچه کمی آن سوتر است ولی نزدیکه نزدیکه نزدیک میشود

اگر رو به سویش کنی

گزارش برنامه :

بعد از هماهنگی های صورت گرفته  در ۲۷ اسفند نود و شش ساعت ۱۶:۳۰ آقای امیر فرید و عباس جعفری حرکتمان را از ترمینال اتوبوس همدان شروع کردیم بعد از چهار ساعت به ترمینال آزادی تهران رسیدم بعد از کمی استراحت تصمیم گرفتیم با بی آر تی تا تهران پارس ( ترمینال شرق ) بریم .  ساعت ۲۲:۳۰ بود که به ترمینال شرق رسیدم و سریع با کرایه کردن یک ماشین راهی فدراسیون کوهنوردی پلور شدیم ، تصمیم گرفتیم برای زودتر رسیدن شام و داخل ماشین بخوریم بر خلاف انتظار ما جاده خیلی شلوغ نبود
ساعت ۱۲ شب به پلور رسیدیم یکی از دوستان ما آقای ترابلو قرار بود به ما تو مقر فدراسیون اضافه بشه اما با ماشین تا ابتدای جاده خاکی که به مسجد صاحب الزمان ختم میشه کنار کانکس ها رفته و اونجا چادر زده بود
صبح روز بعد ،بعد از بیدار شدن و آماده کردن کوله ها و هماهنگی برای ماشین ساعت ۷:۳۰  با پاترول به سمت مسجد حرکت کردیم نیمه های راه همنورد مون آقای ترابلو رو سوار کردیم اما به خاطر برفی که تو جاده بود ماشین فقط تونست تا تقریبا وسط جاده خاکی بره ما هم مجبور شدیم از ماشین پیاده و کوله ها رو بستیم و ساعت ۸:۳۰ حرکتمون و شروع کردیم بعد از حدود یک ساعت به مسجد رسیدیم و بعد از خوردن صبحانه حرکتمون و به سوی بارگاه ادامه دادیم با توجه به بی خوابی و مدت زیاد تو ماشین بودن روز قبل همنورد ها علی الخصوص آقای ترابلو که حدود ۲۰ ساعت روز قبلش تو ماشین بود تا خودش رو به ما برسونه و همچنین وقتی که به اندازه کافی داشتیم حرکتمون و خیلی آهسته و با استراحت زیاد و همچنین خوردن ناهار بین حرکتمون ادامه دادیم .ساعت ۱۶:۳۰ به بارگاه رسیدم و بعد از کمی استراحت و خوردن شام و آماده کردن کوله حمله و هماهنگی برای صعود فردا مون ساعت ۲۰:۰۰ خوابیدیم .
صبح روز  ۲۹ اسفند نود و شش آخرین روز سال با کلی شور و اشتیاق و به امید صعود دماوند زیبا ساعت ۵ بیدار شدیم و بعد از خوردن صبحانه و پر کردن فلاکس ها ساعت ۶:۳۰ صعود و شروع کردیم
ابتدای مسیر و از توی  برفچال سمت چپ بالای بارگاه شروع کردیم بعد از حدود یک ساعت برفکوبی با دیدن همنوردهایی که دیشب با ما تو بارگاه بودن مسیرمون رو عوض کردیم و رو یال اصلی بهشون ملحق شدیم هوا آفتابی  و صاف و باد حدود ۳۰ کیلومتر در ساعت بود منظره ها و قله های اطراف فوق العاده دیدنی بود  خط الراس دوبرار از پشت سرمون پوشیده از برف زیبایی خاصی به منطقه داده بود به آبشار یخی که رسیدیم امیدمون به صعود بیشتر شد استراحت کوتاهی کردیم و به صعود مون ادامه دادیم نزدیکی های تپه گوگردی ارتفاع حدود ۵۴۰۰ همنورد عزیزمون آقای ترابلو به خاطر عدم استراحت کافی و خستگی  و نامساعد بودن وضعیتش  تصمیم به برگشت گرفت که با بزرگواری آقای فرید تصمیم  گرفت همراهش برگرده و متاسفانه من تنهایی راهی قله شدم تنفس کمی سخت تر شده بود و با ریتم منظم هم تو گام برداشتن هم تو تنفس کردن  مسیر و ادامه دادم بالاخره انتظار به پایان رسید و ساعت ۱۴:۰۰ بر بام ایران ایستادم به یاد تک‌تک همنوردای گلم و اعضا باشگاه یاران بودم جای همشون اینجا خالی بود
بعد از عکس و خوردن کمی تنقلات و همچنین باد و سرمای زیاد روی قله  تصمیم گرفتم سریع ارتفاع و کم کنم مسیر برگشت و با مشورت دوستان از داخل یخچال انتخاب کردم البته برفها خیلی سفت نشده بود و قسمتی از مسیر رو با سر خوردن اومدم پایین . ساعت ۱۷:۰۰ به بارگاه رسیدیم بعد از کمی استراحت کنار سفره هفت سین همراه دوستان منتظر تحویل سال بودیم بالاخره سال ۹۶ با همه اتفاقات خوب و بدش تموم شد و داشتیم سال ۹۷ و توی بارگاه سوم دماوند کنار ۱۵ نفر از کوهنوردان عزیز که اونجا آشنا شدیم باهاشون آغاز میکردیم انشالله سال پر از از اتفاق های خوب و صعودهای ایمن برای همه دوستان باشه یکی از بهترین سال تحویل های عمرم بود
اولین روز سال ۹۷ بعد از خوردن صبحانه ساعت ده حرکت و به سمت مسجد بعدش با پاترول به سمت پلور و تهران و از اونجا با اتوبوس به همدان ادامه دادیم و ساعت ۲۲:۰۰ با رسیدن به همدان برنامه به اتمام رسید
جا داره تشکر کنم از آقای شریفی سرپرست محترم باشگاه کوهنوردی یاران و همچنین آقای اکبری مربی عزیز باشگاه و همه دوستان یارانی که مشورت ها و تجربیاتشون ما رو تو این صعود کمک کرد .