صعود مشترک باشگاه یاران و تیم میهمان تکاب 96
یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰

گزارش صعود به قله یخچال همدان

صعود با تیم میهمان "گروە کوهنوردی قەڵابەردینە تکاب"

۳۱ قله

روز پنج شنبه ساعت 7بعد از ظهر با وسیله نقلیه شخصی تکاب را به مقصد همدان ترک کردیم باتیمی متشکل از 7نفر از تکاب که دو نفر از عزیزان تیم پیر ساوەر به عنوان میهمان مارا همراهی نمودندو یکی از دوستان تیم از تهران راهی شده بود و یک ساعت قبل از ما در محل اسکان مشخص شده مستقر شده بود حدود 3.5ساعت طول کشید تا ما به همدان رسیدیم ساعت. 10.5 همگی در محل اسکان حاضر بودیم قبل از حرکت با عزیزان باشگاه یاران همدان هماهنگ شده بودیم که به عنوان راهنما در این صعود همراه ما باشند شب رو استراحت کردیم و ساعت 6صبح قرارشد همگی در دره مراد بیگ به هم برسیم ساعت 6.45 استارت زدیم همراه یک تیم باتجربه و خونگرم از باشگاه یاران متشکل از 15 نفر به سرپرستی کوه مرد فهیم و بااخلاق اقای حمید مسلم خانی ، هوا سرد بود و منطقه کوچه باغ که مسیر ابتدایی صعود بود با سنگچینهای زیبایش نوازشگر چشمهایمان گشت و بعد از پیمایش مسیر کوچه باغ به ابتدای مسیرپاکوب رسیدیم کم کم سرمای هوا محسوس تر شد باگامهای استوار و پیوسته دوستان به جانپناه  اول که به نام کوهنورد فقید همدانی مهندس حسین بروجردی  نامگذاری شده بود رسیدیم حدود 2.5ساعت طول کشید  به محل مسیر زیگزاگ یا به اصطلاح کوهنوردان  مسیر هزار پیچ رسیدیم مسیری زیبا و پاکوبی مرتب و  داشت بعد از طی هزار پیچ کم کم پناهگاه ظاهر شد پناهگاهی زیبا و تمیز که نشانگر   تعهد و فرهنگ کوهنوردان همدان است که صادقانه دین خود به طبیعت ادا نموده اند ساعت 11.40دقیقه بود که به پناهگاه رسیدیم پس از استراحت و خوردن صبحانه ای سبک گروه به سوی قله هدایت شد مسیر قله باشیبی حدودا تند به قله منتهی میشد برف مسیر را کاملا پوشانده بود و عظمت قله را دو چندان مینمود ساعت یک بعد از ظهر با اشتیاق و روحیه ای عالی به زیارت قله یخچال نایل آمدیم پس از گرفتن چند تصویر بخاطر کم بودن زمان تیم ما فرود راشروع کردیم وقتی به پناهگاه رسیدیم چند تن از اعضای تیم باشگاه یاران برای صرف ناهار در پناهگاه اتراق نمودند و گروه ما با چند تن از عزیزان باشگاه یاران فرود را ادامه دادیم حدود ساعت پنج و نیم به انتهای کوچه باغ محل توقف ماشینها رسیدیم و با یخچال وداع کردیم