'گزارش و تصاویر برنامه زیبای تالاب خشکه سرا 27 آبان 95

گزارش برنامه تالاب زیبای خشکه سرا

27  آبان 95

سرپرست برنامه :  آقای داود بهشتی

بعد از هماهنگی های قبلی با 18 نفر از اعضای گروه کوهنوردی یاران ساعت 22:00 پنجشنبه در میدان امام زاده عبد الله گرد هم آمده و بعد از بارگیری کوله ها بر روی مینی بوس با بدرقه گرم دیگر اعضای گروه به سمت چابکسر و منطقه سرسبز شمال حرکت کردیم . حوالی ساعت 8 صبح ابتدای جاده سرولات از توابع شهرستان چابکسر رسیده و منتظر رسیدن راهنمای مسیر شدیم. تا رسیدن راهنمای محلی صبحانه ای در کنار ساحا خزر خوردیه و بعد از حدود یک ساعت در هوایی ابری که هر لحظه بارش باران را انتظار می کشیدیم عازم روستای سرولات شدیم جاده ای با شیب زیاد و پر پیچ و خم ، در انتهای روستا از مینی بوس پیاده شده و آماده حرکت شدیم.

با توجه به اینکه انتظار هوایی بارانی را داشتیم وسایل و تجهیزاتی را که می بایست همراه داشته باشیم مانند : پانچو ، چکمه و پلاستیک اضافی برای زیر چادر ها باعث سنگینی کوله ها شده بود. ساعت 12:00 ظهر به چند کلبه جنگلی رسیدیم و استراحت کردیم و به صرف ناهار مشغول شدیم . سپس ساعت 13:30 به همان مسیر ادامه داده و پس از گذر از دو روستای ییلاقی و دامداری سرانجام در ساعت 17:00 به تالاب خشکه سرا رسیدیم . به سرعت محلی برای برپایی چادر ها انتخاب کرده و پس از برپایی چادر ها به جمع کردن هیزم و روشن کردن آتش پرداختیم. حالا دیگر باران زیبایی شروع شده بود ، ولی مانع از آن که  دوستان از زیبایی های طبیعت و م صحبتی در کنار آتش لذت ببرند نشد . بارش باران تا صبح ادامه داشت.

صبح روز 29 آبان در هوای زیبای پاییزی باران تقریبا قطع شده بود و دوستان مشغول گشت زنی و عکاسی اطراف تالاب شدند . در همین موقع بنده و راهنمای برنامه به یکی از دامداری های نزدیک رفته و از ساکنین آنجا اجازه گرفتیم تا درکلبه های یکی از روستا های ییلاقی نزدیک منطقه بمانیم که خوشبختانه با روی خوش از ما استقبال کردند و این اجازه به ما داده شد.

عصر همان روز چادر ها را جمع کرده و به سمت روستایی که بالا تر از محل کمپ بود حرکت کردیم . باران دوباره شروع شد ولی این بار شدید تر !

حدود نیم ساعت پیاده روی کردیم تا به روستایی با چند کلبه رسیدیم . اعضای گروه در 2 تا از کلبه ها ساکن شدند و به خشک کردن لباس ها و استراحت پرداختیم. خوشحال بودیم که توانستیم سقفی برای خواب شب محیا کنیم زیرا که باران شدید تر از قبل می بارید. صبح روز 30 آبان پس از صرف صبحانه و گرفتن عکس یادگاری در هوای بارانی به طرف روستای سرولات بازگشتیم و حدود ساعت 13:00 به روستا رسیدیم و سوار مینی بوس شدیم و در نهایت ساعت 3:00 بامداد روز 1 آذر به همدان رسیدیم .

توضیحاتی که لازم است گفته شود :

اینکه استفاده از چکمه های پلاستیکی در این برنامه  کمک زیادی به ما کرد و در آخر هم آقای محمد گلمحمدی به عنوان بهترین نفر برنامه با رای اکثریت انتخاب شدند