گزارش و تصاویر برنامه کل جنو
سه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
0 نظر

گزارش برنامه صعود یک روزه به قله کل جنو

بنام نامی دوست که هر چه داریم از اوست  قله کلجنون به ارتفاع ۳۸۱۳ متر یکی از قله های فنی اشتران کوه میباشد. کلجنون را افراد محلی به نام کوه صدادار میشناسند به خاطر وجود بهمن های گسترده و مهیبی که گاهن صدای ان تا روستای کمندون هم شنیده میشود کول در زبان محلی به معنای محل و کول جنون به معنای محل وجود جن است . با هماهنگی که با دوست خوبم اقای اصفهانی در هفته گذشته داشتیم قرار بر این شد که این برنامه را یک روزه انجام دهیم البته من در بهمن ۹۳ به سرپرستی اقای شعبانی و اقای مسافری این برنامه را دو روزه انجام داده بودیم که در همان زمان یک تیم سه نفره از همدان به سرپرستی اقای گلخنبان این برنامه را اجرا کردند و این خود برای من ایجاد انگیزه کرد تا بتوانیم این برنامه را انجام دهیم فقط من تایم شروع برنامه را دو صبح گذاشتم تا هنگام عبور از بهمن های زیر پناهگاه استحکام برف بیشتر باشد و هنگام برگشت نیز به تاریکی شب برنخوریم همانجور که دوستان اطلاع دارند اب هوای منطقه با وجود بهمن های زیاد و حجم برف فوق العاده ای که امسال دارد سریع قابل تغییر است . این برنامه با همراهی استوره دیواره نوردی ایران جناب اقای حسن نجاتیان در سن ۵۶ سالگی شور و حال وصف ناشدنی را به همه نفرات داده بود که از خداوند متعال خواهان سلامتی و سرافرازی این بزرگ مردان را خواستاریم.

گزارش تایم صعود : روز چارشنب۱۳۹۷/۱۱/۰۴  با توجه به گزارش هوا شناسی که قبلا گرفته بودیم ساعت ۲۱:۲۰ از میدان رسالت با ماشین اقای نجاتیان از همدان حرکت کردیم و ساعت ۰۱:۰۰ به پرورش ماهی بالای روستای کمندان رسیدیم با جمع و جور کردن وسایل ساعت ۰۱:۴۵ شروع به حرکت کردیم.

مهتاب زیبا و وصف ناشدنی کل کوهستان را روشن کرده بود و زیبایی کوه های پوشیده از برف را دو چندان کرده بود به ارامی و نوبتی برف کوبی میکردیم وراه خود را به سمت پناهگاه باز میکردیم نفرات از امادگی خوبی برخوردار بودند اقای اصفهانی و طولابی و امینی بیشترین برفکوبیها را انجام میدادند بعد از عبور از بهمن زیر پناهگاه ساعت ۰۶:۱۰ به پناهگاه رسیدیم .