صعود به دیواره لجور اراک

گزارش صعود دیواره  لجور از مسیر تنوره

خرداد 1397

سرپرست برنامه : آقای امیر اکبری

ه تشخیص سرپرست خوب آقای اکبری قصد صعود مسیر تنوره( قدیمیترین مسیر دیواره لجور) را گرفتیم.
کرده ۵ نفره ما باعث می شد که حرکتمان مقداری کند باشد. ۳ نفر اول با یک رشته طناب ۵۰ متری صعود می کرد و ۲ نفر بعدی هم با تک رشته طناب همزمان صعود میکردند. مسیر طبیعی بود و  درجه مسیر از ۶.۵ تا ۱۰.۵ متغیر بود و همچنین ۸ طول طناب برای صعود احتیاج بود.
کارگاهها دارای حلقه فرود بودند و بدلیل مستقیم نبودن مسیر مناسب فرود نبودند.
جهت مسیر کاملأ واضح و در جاهایی که امکان اشتباه وجود داشت جهت مسیر با فلش نشان داده شده بود.
ساعت ۱۳:۳۰ همگی در کنار صندوق بودیم. صندوقی که در آن دفتر و قلمی برای خاطره و گزارش نویسی قرار داده اند. ما نیز پس از نوشتن گزارشی مختصر و نوشیدن آب یک طول آخر مسیر را طی کرده و به قله رفتیم و حدود ساعت ۲ بر روی قله عکس و فیلم یادگاری گرفتیم و بلافاصله از مسیر سیم بکسل به سمت پناهگاه برگشتیم.
ساعت ۳ به پناهگاه زیبای لجور رسیدیم و مقداری غذا خوردیم و استراحت نموده  و برگشتیم.
ساعت ۶ از پای ماشین به سمت همدان حرکت کرده و در بین مسیر بستنی خوردیم و حدود ساعت ۸ نیز همدان بودیم.

✔️تجربیات مفید:
۱) دیواره در منطقه ی خشک می باشد، دو بطری آب یخ برای مدت اقامت خود همراه داشته باشید.
۲) تیم امداد در منطقه وجود ندارد و نزدیک ترین تیم امداد در شهر اراک میباشد.
۳) بعضی از مسیرها دارای رول های قدیمی و جدید می باشند و حتما از رول کوب های جدید استفاده کنید.
۴) مسیر تنوره گاهی اوقات با برخی مسیرهای دیگر تداخل می کند که برای اجتناب از اشتباه باید به فلش های تعبیه شده در مسیر توجه کرد.
۵) منطقه دارای آنتن موبایل می باشد .

✔️تشکر و قدردانی:
از سرپرستی خوب یاران آقای شریفی ، سرپرست برنامه لجور آقای اکبری و تک تک دیگر همنوردان خوب که هم طناب بنده بودند و زحمت ما را متحمل شدند تشکر ویژه دارم