گزارش و تصاویر پیمایش خط الراس یخچال به کلاه قاضی 12 دی 93

جمعه 12  دی 93

سرپرست برنامه : آقای وحید محمودی

"به نام یزدان پاک"

برنامه ی این هفته ی گروه صعود به قله یخچال همدان بود، به مناسبت یاد بود پیشکسوتان گروه آقایان فرخی، شیری و رضایی که در حادثه بهمن جان خود را از دست داده اند.

ما نیز به همراه گروه تا قله یخچال صعود کردیم و بعد از قله پس از کسب اجازه از سرپرست برنامه آقای رضا شریفی با چهارنفر از دوستان راه خود را به سمت قله کلاه قاضی پیش گرفتیم. البته این پیمایش را از روز قبل با آقایان مسافری و مشفق هماهنگ کرده بودم و آقای زندی به همراه خانم بیات هنگام صرف صبحانه در پناهگاه اعلام آمادگی کردند و به جمع ما پیوستند. ساعت 1 بود که از قله یخچال به راه افتادیم. هوا نسبتأ بد نبود، فقط شدت زیاد وزش باد مقداری آزار دهنده بود و سرعتمان را کم می کرد. ساعت 6:45 بود که به قله کلاه قاضی رسیدیم.

هوا خیلی سرد بود و باد آن را تشدید می کرد. به هر حال با مهدی مشفق هر چه زور زدیم با دست کش نتوانستیم دوربین را تنظیم کنیم تا عکس مناسبی در شب بگیریم و به سرعت راهی بیشه عرب خان شدیم که همین عجله و باد شدید باعث شد یک دره به سمت راست منحرف شویم. مسیری که در پیش گرفتیم بیشتر از چیزی که باید به سمت راست می چرخید و همین ما را متوجه این مسئله کرده بود که ما به بیشه عرب خان نخواهیم رسید. فقط امیدوار بودیم که کمی پایینتر یعنی نزدیکیهای امازاده سردربیاوریم که آن هم میسر نشد. ساعت حدود 11:30 بود و حسابی خسته بودیم چون از ساعت 6 صبح بود که یک سره در حال بالا و پایین شدن بودیم. تنها استراحت و تغذیه ای که خورده بودیم همان صبحانه ی پناهگاه یخچال بود. کم کم نزدیک یک روستا شدیم و این در حالی بود که دوست عزیزمان آقای سعید حیدری از ساعت حدود 6 در بیشه منتظر ما بود. به اولین ساختمان که رسیدیم مهدی مشفق گفت: "این خانه چقدر شبیه خانه های ورکانه است، من قبلا اونجا رفتم" ما هم که حتی فکرش را نمیکردیم در روستای ورکانه باشیم چهار نفری خندیدیم. به سر کوچه که رسیدیم حسین مسافری تابلوی کوچه را نشان داد که پایین آن نوشته بود: دهیاری ورکانه...

با آقا سعید عزیز تماس گرفتیم و موقعیت خود را اعلام کردیم، ایشان هم زحمت کشیدند و به دنبالمان آمدند، که بنده از طرف خودم و دیگر دوستان بسیار بسیار از ایشان سپاسگزارم. ساعت حدود 12 به سمت همدان حرکت کردیم.

با اینکه اشتباه رفتیم و بیشتر از آنچه باید پیمایش داشتیم ولی این برنامه از آن دسته برنامه هایی بود که به دلیل همراهان با صفا و پر تحمل بسیار خوش گذشت و تجربه ای بزرگ شد برای برنامه های بعدی...

با سپاس از دوستانی که اشتباه مسیر یابی بنده را نادیده گرفتند

عبارت داخل تصویر

حسین مسافری
۱۳۹۳/۱۰/۲۴ ۰۰:۴۲
سلام ممنون از همه عزیزان مخصوصا آقا وحید برنامه خوب و جالبی بود. تمرین خوبی بود برای برنامه های در پیش رو.
مهدی مشفق
۱۳۹۳/۱۰/۲۶ ۲۲:۰۵
ورکانه از روستاهای بسیار زیبای همدان است که به همه عزیزان پیشنهاد میکنم از این روستا دیدن کنند. اما به توصیه یکی از اهالی آنجا ( _ : روز می آمدین ، پس چرا شب آمدین که تاریکه !؟ ) حتما زمان مناسبی از روز برای رفتن به آنجا را در نظر بگیرید :) با سپاس از دوستان خوبم برای این برنامه خوب و جالب
یونس
۱۳۹۳/۱۱/۲۳ ۰۱:۲۳
روز خوب و شب به یاد ماندنی بود...با سپاس از اقا وحید ودوستان تجربه خوبی بود م گه هرچی می کردم به پای دوستان نمیرسیدم سرپا داشت خوابم میبرد