گزارش برنامه صعود زمستانی یخچال شمالی سبلان 19 اسفند 95

19 اسفند 95

سرپرست برنامه : آقای مهدی خاوری

افراد حاضر در برنامه:  مهدی خاوری ، عرفان اصفهانی ،احمد تولابی

سبلان سومین قله بلند ایران به ارتفاع ۴۸۱۱ متر میباشد که از چند مسیر قابل صعود میباشد که ما مسیر یخچال شمالی که یکی از زیباترین و فنی ترین مسیرهای صعود این قله میباشد را انتخاب کرده بودیم طبق برنامه ریزی به عمل امده روز ۹۵/۱۲/۱۹ ساعت ۰۷:۳۰ صبح همدان را به سمت اردبیل ترک کردیم  ساعت ۱۶:۳۰ به شابیل رسیدیم خوشبختانه مسیر باز بود و نیاز به لندور نبود ماشین را در محوطه اب گرم پارک کرده و بعد از جمع کردن وسایل ساعت ۱۷:۲۰ بعد از گرفتن عکس به سمت یخچال حرکت نمودیم در ابتدا کمی بارش برف داشتیم ولی بعد از گذر از مسیر پایه های تله کابین هوا صاف و مهتاب زیبایی رخ نمایی میکرد کوهنوردان زیادی جهت صعود روز پنجشنبه به سمت مسجد حرکت کرده بودند مسیر ما نیز تا حدودی با هم مشترک بود بعد از رسیدن به تابلو زرد رنگ مسیر ما جدا میشد وبه سمت یخچال رفتیم بعد از حدود ۳ ساعت پیمایش تصمیم به شب مانی و زدن چادر گرفتیم بعد از مسطح کردن و کنار زدن برفها چادر را برپا نموده و مستقر شدیم بعد از صرف شام و اب کردن برف موردنیاز جهت فلاکسهای فردا مهیای خواب شدیم ساعت ۰۳:۴۰ روز جمعه بیدار شده وبعد از صرف صبحانه و جمع کردن چادر ساعت ۰۵:۲۰ زیر نور پر فروغ مهتاب عازم یخچال شدیم. ساعت ۰۹:۳۰ به ابتدای مسیر یخچال رسیدم و بعد از کمی استراحت شروع به صعود یخچال نمودیم بعد از حدود ۰۴:۳۰ تلاش در ساعت ۱۴:۱۵ مسیر به اتمام رسید و بعد از رفتن به دریاچه و گرفتن عکس یادگاری ساعت ۱۵:۳۰ به سمت مسجد و از انجا به سمت شابیل حرکت نمودیم حدود ساعت ۲۰:۳۰ به شابیل رسیده و شب در انجا ماندیم و فردا صبح به سمت همدان حرکت نمودیم ساعت ۱۶:۰۰ به همدان رسیده و برنامه با توکل به خداوند متعال و همکاری صمیمانه دوستان به پایان رسید با ارزوی سربلندی و سلامتی همه همنوردان عزیز